ORTODOXIA

ORTODOXIA este DREAPTA CREDINȚĂ

ORTODOXIA: HRISTOS, ROMÂNIA, PREZENT.

Cu noi este Dumnezeu,

Întelegeți neamuri și vă plecați.

Căci cu noi este Dumnezeu.

Auziți toate neamurile,

Căci cu noi este Dumnezeu.

Poporul cel ce umblă în întuneric,

A văzut luminã mare,

Căci cu noi este Dumnezeu.

De frica voastră nu ne vom teme,

Nici ne vom tulbura

Căci cu noi este Dumnezeu.

Cei ce locuiți în umbra morții,

Lumina va străluci peste voi.

Căci cu noi este Dumnezeu.

Cei puternici plecați-vă,

Căci cu noi este Dumnezeu.

Dumnezeu mare stăpânitor, Domn al păcii.

Căci cu noi este Dumnezeu.

DECIZIA SFÂNTULUI SINOD PRIVIND COMPORTAMENTUL SACRAMENTAL ȘI LITURGIC AL CLERULUI ȘI CREDINCIOȘILOR ORTODOCȘI

- Posted in 📝 Mărturisirea Ortodoxă by

,, ... Nu este îngăduit niciunui cleric ortodox să concelebreze Sfintele Taine și Ierurgii cu slujitori ai altor culte.

Cei ce nu se supun acestei hotărâri pierd comuniunea cu Biserica Ortodoxă și, în consecință, vor suporta sancțiuni canonice corespunzătoare stării pe care o ocupă în Biserică: depunerea din treaptă sau caterisirea, în cazul clericilor, și oprirea de la împărtășanie a credincioșilor mireni".

BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE

https://basilica.ro/decizia-sfantului-sinod-privind-comportamentul-sacramental-si-liturgic-al-clerului-si-credinciosilor-ortodocsi/

Mihai Silviu Chirilă - Mărturisirea Ortodoxă: Erezie totală în BOR

- Posted in 📝 Mărturisirea Ortodoxă by

Preotul din Caransebeș care nu s-a rugat cu ereticii, trimis spre caterisire


Sursa: https://www.youtube.com/watch?v=rSnMtTTl8xo

Scrisoare către membri ai Sfântului Sinod al BOR după ce călugării Lavrei Pecerska au refuzat să evacueze mănăstirea istorică în ciuda ultimatumului care a expirat. →

- Posted in 📰 Ortodoxie și Actualitate by

"Vă prezentăm în parte situația Bisericii canonice din Ucraina și a monahismului, în special a Mănăstirii Lavrei Peșterilor din Kiev.

În ultima perioadă, în Ucraina poliția și alte autorități ale statului au desfășurat mai multe acțiuni în forță prin care au luat biserici de la Biserica Ortodoxă Ucraineană canonică (autonomă în cadrul Patriarhiei Moscovei) și le-au dat la Biserica Ortodoxă din Ucraina autocefală (care a primit tomosul de la Patriarhia Ecumenică).

Ultimele exemple care au devenit cunoscute sunt:

  • în 22 martie, susținătorii Bisericii autocefale, cu participarea poliției, au ocupat Biserica Înălțării din satul Babin, raionul Cernăuți, au folosit forța fizică împotriva părintelui paroh, protoiereul Ioan Proțiuk, protopop de Kelmențî, al Bisericii Ortodoxe Ucrainene, și l-au obligat să părăsească biserica și să se mute cu slujbele în casa parohială.

  • în 25 martie 2023, laici ultranaționaliști împreună cu trupe de asalt au ocupat catedrala Bisericii canonice din Ivano-Frankivsk, i-au împins pe credincioși pe scări, l-au brutalizat pe Episcopul Nikita de Ivano-Frankivsk, dându-i jos potcapul, și au folosit gaze lacrimogene împotriva credincioșilor. Secretarul eparhial este internat în spital. Aceasta a fost ultima biserică care rămăsese neluată de către autocefali în regiunea Ivano-Frankivsk. Un grup de pelerini din această regiune, care doreau să facă un pelerinaj în România, au fost opriți, iar autocarul a fost confiscat.

  • Biserica din satul Bănila pe Ceremuș, din regiunea Cernăuți, locul de naștere al Mitropolitului Vladimir de Repta, a fost incendiată.

În general, există numeroase atacuri asupra locașurilor de cult care țin de Biserica canonică și asupra credincioșilor. Acest lucru se face încălcând dreptul la libertatea religioasă, care este recunoscut și de către organizațiile seculare.

În particular, există o foarte mare presiune pe cele mai importante două mănăstiri din Ucraina: Lavra Peșterilor și Pociaev. Biserica autocefală a înființat două mănăstiri cu același nume, pentru a prelua bisericile și proprietățile și a da afară pe călugării care există acum în mănăstiri.

De curând, la intrările în Mănăstirea Pociaev, au fost instituite controale ale poliției. Câteva autocare cu pelerini care mergeau spre Pociaev au fost confiscate și pelerinii au fost împiedicați să desfășoare pelerinajele. În ceea ce privește Lavra Pacerska, la 1 ianuarie 2023 statul a luat partea superioară, numită Lavra de Sus, și a dat-o Bisericii autocefale. În 10 martie, mănăstirea a fost înștiințată că monahii trebuie să părăsească și Lavra de Jos, până pe 29 martie.

În Lavra de Jos, se află peșterile cu Sfinte Moaște ale cuvioșilor din secolul al XI-lea, aici viețuiesc cei peste 200 de monahi ai mănăstirii și aici se află sediul administrativ al Mitropoliei Kievului, clădirile Seminarului și ale Academiei Teologice.

În această ultimă perioadă, poliția a îngreunat accesul credincioșilor în mănăstire.

Aceste lucruri se întâmplă deși Biserica Ortodoxă Ucraineană a colectat și a trimis numeroase ajutoare soldaților, civililor din zonele de conflict și refugiaților interni, credincioșii și clericii ei sunt pe front, Mitropolitul Onufrie și ceilalți episcopi au condamnat în repetate rânduri poziția Rusiei, iar Mitropolitul Pavel, starețul Mănăstirii Lavra Peșterilor, a declarat că Patriarhul Chiril ar trebui să trateze la fel pe credincioșii din Rusia, Belarus și Ucraina.

În ultimele zile, mai multe instituții internaționale și clerici ortodocși, dar și de diferite alte confesiuni, au făcut sesizări publice privind părtinirea cu care este tratată în prezent Biserica Ortodoxă Ucraineană de către stat: Patriarhul Ioan al Antiohiei, Patriarhul Ilie al II-lea al Georgiei; Înaltul Comisar al ONU pentru drepturile omului; Episcopul Mihail de Constantia, starețul mănăstirii Chekotinsky, arhim. Ioan, starețul Mănăstirii Rila, și alți stareți din Biserica Ortodoxă Bulgară; ierarhi din Patriarhia Sârbă; profesorul universitar catolic Thomas Bremer; Mitropolitul Neofit de Morfu (Cipru); Papa Francisc.

De asemenea, statul ia diferite măsuri care aduc atingere minorității românești: pe lângă prevederile legate de cvasi-eliminarea limbii române din școală, ultima informație negativă este faptul că circa 200 de morminte românești din cimitirul de la Cernăuți vor fi dezafectate și locurile respective vor fi vândute de către administrație.

Având în vedere cele de mai sus, există mai multe solicitări din partea clericilor români din Ucraina ca Patriarhia Română, Mitropoliile, Episcopiile și mănăstirile din Biserica Ortodoxă Română să realizeze mesaje de susținere a Bisericii Ortodoxe Ucrainene și a Mănăstirii Lavra Pecerska."


Sursa: SCRISOARE către membri ai Sfântului Sinod al BOR după ce călugării Lavrei Pecerska au refuzat să evacueze mănăstirea istorică în ciuda ultimatumului care a expirat. Starețul Pavel către Zelenski: Dumnezeu nu te va ierta nici pe tine, nici pe familia ta!

✝️ În ce fel trebuie să fie episcopul de care facem ascultare: "DREPT SĂ ÎNVEȚE CUVÂNTUL ADEVĂRULUI!"

- Posted in ✝️ Duhovnici - Cuvinte de folos by

Pe astfel de păstori vrednici, care drept învață cuvântul adevărului, îi pomenește Biserica noastră în cursul dumnezeieștii Euharistii și a celorlalte slujbe. Este posibil vreodată să adopte cineva opinia că trebuie să facem ascultare de păstori care nu propovăduiesc adevărul Evangheliei, care îndreptățesc panerezia ecumenismului și care conduc, prin viața lor desfătată și imorală, pe mulți în adâncul pierzării? Și că, atunci când este semnalat acest lucru, este o ofensă, răscoală și sminteală a credincioșilor? Ce să urmăm din abdicarea și credința lor? Dacă în istoria Bisericii ar fi stăpânit această noimă distorsionată a ascultării, ascultarea satanică, atunci ar fi domnit erezia pentru că ar fi trebuit ca Sfinții să facă ascultare de patriarhii și episcopii eretici, ar fi stăpânit, de asemenea, nicolaitismul și sodomia.

Părintele Theodoros Zisis - Reaua ascultare și sfânta neascultare.

PDF: Părintele Theodoros Zisis - Reaua ascultare și sfânta neascultare.

✝️ Mitropolitul Augustin Kandiotis: "Să nu vă pierdeți cea mai prețioasă comoară a voastră, Ortodoxia."

- Posted in 📰 Ortodoxie și Actualitate by

Mitropolitul Augustin Kandiotisc de Florina

Mitropolitul Augustin Kandiotisc de Florina, 22.06.1993, Către conaționalii din Australia.

Două proiecte de lege sunt trecute prin Parlament, pe șest, fără dezbatere publică - text preluat

- Posted in ⚙️ Politică și Guvernare by

Doua proiecte de lege sunt trecute prin parlament, pe sest, fara dezbatere publica.

Nimeni nu vorbeste nimic!

Este vorba de un proiect prin care TOATE Regiile Autonome se vor privatiza! Spun despre Hidroelectrica, Romsilva, Salrom (regia sarii) etc, 240, in total.

Al doilea proiect, modifica legea executorului judecatoresc, permitand ca aceasta functie sa fie indeplinita si de cetateni ai UE, Spatiul Ec European sau din Confederatia Elvetiana. Mai mult, toate actele emise de acestia vor fi semnate electronic! Intelegeti marsavia?

Tot ce inseamna facturi de utilitati au titlu executoriu.

Cedând toate resursele corporatiilor straine, preturile vor creste atat de mult, incat ne vor lua proprietatle cu ajutorul factorului extern (austrieci - ca ei au gazul, germani, elvetieni etc) si executori, care vor fi straini.

Mai mult, au adoptat Legile Justitiei, prin care Legile UE au intaietate asupra Constitutiei.

Si uite asa, pana la urmatoarele alegeri Regimul Iohanis va termina ce a facut Nastase cu Petromul, Ciorbea si Radu Vasile cu minele, Basescu cu flota, Ciuca, acum, cu padurile, sarea si energia electrica.

Astfel vom ajunge in 5-6 ani sa nu mai avem nimic, nici macar casa in care locuim.

PS - Cat de greu le este francezilor sa isi pastreze drepturile? Cifra oficiala este 1 milion de demonstranti, neoficial 3,5 milioane! Noi ce facem? Rog distribuiti, poate se intampla ceva....

✝️ Sf. Ioan Gura de Aur: 🔆"... Mai bine ar sta soarele în loc, decât să se oprească cititul Pasltirii ..." 📕

- Posted in ✝️ Sfinți și învățături by

Psaltirea

Sfântul Vasile cel Mare spune că „este mai bine să stea soarele din călătoria sa, decât să rămână Psaltirea necitită în casele creștinilor. Și precum soarele este mai mare între ceilalți luminători, așa este Psaltirea între celelalte cărți insuflate de Duhul Sfânt”.

Să aveți Psaltirea ca pe un cozonac bun. Când ți-e foame, mai tai o felie, mai mănânci, mai faci treabă, apoi mai citești o catismă, două-trei, cât poți.Părintele Ilie Cleopa - Îndrumări duhovnicești pentru vremelnicie și veșnicie. O sinteză a gândirii Părintelui Cleopa în 1670 de capete, Editura Teognost, Cluj-Napoca, 2004, pp. 229-230

Sfântul Paisie Aghioritul: "... Nu lăsați copiii să învețe toată ziua! ..." - Cu durere și dragoste pentru omul contemporan

- Posted in ✝️ Sfinți și învățături by

Am băgat de seamă că astăzi, mai ales cei ce studiază, sunt vătămați de cei de acasă.

Deși sunt copii buni, se strică. Nu gândesc că au o nesimțire. Îi netrebnicesc și îi strică părinții lor.

Deoarece părinții au trecut prin ani grei, vor ca fiii lor să nu ducă lipsă de nimic.

Nu cultivă mărimea de suflet la copiii lor, ca să se bucure atunci când sunt în lipsă. Firește, o fac cu gând bun. Ca să fie lipsiți copiii de ceva, fără ca ei să înțeleagă, acesta este un lucru barbar. Dar ca să-i ajute să dobândească conștiință monahală și ei înșiși să se bucure atunci când le lipsește ceva, asta e un lucru bun.

Astăzi, cu bunătatea lor, cu bunătatea lor fără discernământ îi prostesc.

Îi obișnuiesc să le vină toate de-a gata, chiar și apa, ca să citească și să nu piardă timpul, și astfel îi fac netrebnici și pe băieți și pe fete.

După aceea, copiii le vor vrea pe toate în palmă chiar, și când nu vor mai învăța.

Și răul începe de la mame. „Tu, fiul meu, să înveți! Eu o să-ți aduc și ciorapii și o să-ți spăl și picioarele. Ia dulceața! Ia cafeaua!” Și copiii nu înțeleg cât de obosită e mama făcând acestea, pentru că ei nu se ostenesc.

După aceea, încep: farfurii de o singură folosință, haine de o singură folosință, mănâncă numai pâinișoare (în naylon) – nu știu nici să le învelească în hârtie…

În felul acesta oamenii devin complet netrebnici. După aceea le e greu să mai trăiască.

Dacă li se desface cordonul spun: „Mamă, leagă-mi cordonul!”

Astfel de copii ce procopseală să facă?

Nu sunt buni nici de căsătorie, nici pentru călugărie.

De aceea, le spun mamelor: „Nu lăsați copiii să învețe toată ziua! Citesc, citesc, până amețesc. Să facă un sfert, o jumătate de oră pauză, ca să facă și vreo trebușoară în casă, ca să se dezmețească puțin...”

Această obișnuință rea a tinerilor de azi se transmite și în monahism. Și uitați-vă că acum în mănăstire sunt șapte secretari – toți culți și tineri – și bătrânul cu ei.

Mai demult era un singur secretar și acesta nu avea nici măcar două clase de liceu și făcea toată treaba.

Acum, însă, sunt șapte și înecați în lucru, neputându-și face nici cele duhovnicești ale lor. Ba încă îi mai ajută și cel bătrân.

Sfântul Paisie Aghioritul

Sfântul Paisie Aghioritul

Extras din „Cu durere și dragoste pentru omul contemporan”, Ed. Evanghelismos, București, 2012, pag. 254-256

✝️ Sfântul Nicolae Velimirovici: "Te iubește cu adevărat cel ce se roagă în taină pentru tine"

- Posted in ✝️ Sfinți și învățături by

Sfântul Nicolae Velimirovici

Sfântul Nicolae Velimirovici

✝️ Sfântul Paisie Aghioritul: "Când treci pe lângă un spital, să îți faci cruce de trei ori ..."

- Posted in ✝️ Sfinți și învățături by

Sfântul Paisie Aghioritul

"Când treci pe lângă un spital, să îți faci cruce de trei ori:

— O dată pentru bolnavii care zac în spital.

— O dată pentru însoțitorii lor, cei dragi care sunt cu ei în spital.

— Și o dată pentru tine, că ești sănătos și nu zaci în spital.
"


Sfântul Paisie Aghioritul

✝️ Părintele Ieromonah Serafim Rose a fost canonizat de Biserica Ortodoxă a Georgiei

Un Ierarh al Bisericii Georgiei crede că pe lângă părintele Serafim, trebuie canonizat păstrătorul Icoanei Maicii Domnului din Montreal, fratele José Muñoz-Cortez.

Mitropolitul Nicolae de Akhalkalaki, Kumurdoy și Kars al Bisericii Ortodoxe Georgiene a anunțat canonizarea ieromonahului Serafim (Rose), relatează Orthochristian.com.

Acest lucru a devenit cunoscut în ziua 26 februarie 2023, în cadrul Sfintei Liturghii pe care ierarhul georgian a săvârșit-o în Biserica Arhanghelului Mihail din eparhia sa, împreună cu preasfințitul episcop Gherasim de Fort Worth (Biserica Ortodoxă din America), fiul duhovnicesc al Ieromonahului Serafim în mănăstirea Sfântul Herman din Platina, California.

Adresându-se către episcopul Gherasim, Mitropolitul Nicolae a spus că ieromonahul Serafim a fost canonizat în Eparhia Akhalkalaki cu doar o săptămână înainte, dovadă fiind icoana părintelui Serafim plasată în biserică (icoana poate fi văzută în stânga arhimandritului la începutul videoclipului de pe canalul Punks and Monks).

Vlădica i-a mulțumit episcopului Gherasim pentru că a venit și a spus: "Cred că nu este o întâmplare că săptămâna trecută am pus în biserică icoana părintelui său duhovnic, ieromonahul Serafim (Rose). Și cred că la fel nu este o coincidență faptul că părintele Serafim (Rose) nu este canonizat în lume, ci anume în eparhia noastră și aceasta va începe de aici".

"Episcopul Gherasim a venit pentru prima dată în Georgia în 1991, la 10 ani după moartea părintelui Serafim (Rose). Și în acea perioadă dificilă am reușit să tipărim două dintre cărțile lui și poate acesta este unul dintre motivele pentru care ne vizitați atât de des", a spus mitropolitul Nicolai, adresându-se ierarhului american.

Mitropolitul Nicolae și episcopul Gherasim au vizitat mănăstirea Sfântului Herman din Alaska în septembrie, în timpul unui pelerinaj în cinstea celei de-a 40-a aniversări de la trecerea la Domnul a părintelui Serafim.

enter image description here

Potrivit mărturiei ierarhului georgian, el a sist atunci în America cu o misiune specială – pentru a inspira la canonizarea oficială a părintelui Serafim. L-a vizitat pe Preasfințitul Maxim, Episcopul de Los Angeles al Bisericii Ortodoxe Sârbe, pentru a-i împărtăși propunerea (deși părintele Serafim era ieromonah al Bisericii Ortodoxe Ruse din Străinătate, mănăstirea Sfântul Herman, unde se odihnesc moaștele sale, aparține acum Bisericii Sârbe).

Mitropolitul Nicolae a vizitat, de asemenea, mănăstirea Sfânta Treime din Jordanville, statul New York, la sfârșitul lunii octombrie, cu ocazia împlinirii a 25 de ani de la trecerea la Domnul a păstrătorului icoanei făcătoarei de minuni a Maicii Domnului Iberice de la Montreal, fratelui José Muñoz-Cortez, cu un mesaj similar că a venit vremea canonizării fratelui Jose.

UJO a scris mai devreme că Comisia Bisericii Ortodoxe Ucrainene pentru Canonizarea Sfinților a examinat materiale adunate despre șapte nevoitori.

Sursa: https://spzh.news/ro/news/72141-v-hruzinskoj-tserkvi-prichislili-k-liku-svjatykh-ieromonakha-serafima-rouza

🟥 Dan Ionescu: "... Cea mai penibilă și cea mai de mare impact minciună a propagandei oficiale "sevită" populației prin intermediul mediei aservite ..." →

- Posted in 🔴 România Profundă by

Cea mai penibilă și cea mai de mare impact minciună a propagandei oficiale "sevită" populației prin intermediul mediei aservite, sună așa: ”Noi suntem de partea binelui, a lumii libere, a libertății”.

Vă implor, nu vă duceți după fentă!

enter image description here

Sursa: https://www.facebook.com/photo/?fbid=1433151890555859&set=a.119858361885225

Duminica a 4-a din Postul Mare: Când cerem cu credinţă, primim ajutorul lui Dumnezeu

- Posted in 🗨️ Gânduri și Cugetări Ortodoxe by

Când cerem cu credinţă, primim ajutorul lui Dumnezeu

Evanghelia celei de-a patra Duminici a Postului Mare ne istorisește despre vindecarea unui tânăr ce era stăpânit de un duh rău. Este cert că de această dată copilul ce a fost vindecat nu suferea de o boală fizică obișnuită, ci fusese victima unei lucrări demonice a celui care vrea să piardă atât sufletele, cât și trupurile oamenilor.

În mod obișnuit, o mare mul­ți­me de oameni Îl urmau și ascultau pe Mântuitorul Hristos, însă dintre toți cei prezenți acolo vocea unui tată ce-l avea pe fiul său stăpânit de diavol capătă rezonanță. El era trist, deprimat și venea înaintea lui Iisus cu nădejdea că va fi vindecat fiul său, așa cum primiseră vindecare mulți alți bolnavi. La prima vedere, s-ar putea crede că o persoană stăpânită doar nu poate vorbi, însă aflăm de la Evan­gheliștii sinoptici că tânărul avea și tendințe de suicid și a fost aruncat în apă sau în foc spre a fi ucis, căci demonul urmărea probabil ca trecerea în viața veșnică să-l prindă pe acest copil în starea aceea de nesuportat, spre a fi pierdută orice șansă de mântuire. Vedem deci că cel care știe că darul vieții vine de la Dumnezeu luptă fără sorți de izbândă, voind ca oamenii să-și piardă atât viața aceasta, cât și pe cea veșnică. Deși nu avea manifestări grave permanent, în momentele și locurile când influența demonică ajungea la aspecte culminante, tânărul afectat pierdea controlul propriei voințe. Era aruncat la pământ, scrâșnea din dinți, făcea spume la gură și nu se mai putea mișca.

Un amănunt interesant pe care îl aflăm de la tatăl acestui tânăr după ce descrie starea fiului său este că inițial nu a îndrăznit să se adreseze direct Mântuitorului, ci a apelat la Ucenici, care nu au reușit să-l vindece pe tânărul său fiu. De altfel, aceștia L-au întrebat ulterior pe Învă­țător de ce nu au putut să-l izgonească, iar El le-a răspuns cu claritate: „Acest neam de demoni cu nimic nu poate ieși decât numai cu rugăciune și cu post” (Marcu 9, 29). Din aceste cuvinte ale ­Mântuitorului observăm că atât rugăciunea, cât și postul sunt vitale în protecția împotriva lucrării diavolului care este lăsat să încerce pe om, dar nu să-l piardă, atât timp cât omul ascultă și practică îndrumările dumnezeiești.

Hristos consideră necesar ca în acel moment să evidențieze necre­dința oamenilor într-un strigăt spre conștientizare prin care se întreabă: „Până când voi fi cu voi, până când vă voi răbda pe voi?” (Marcu 9, 19). El, Cel ce cunoaște toate cele ascunse din sufletul fiecărui om, știa de bună seamă cât de multă credință aveau cei pre­zenți acolo. Prin aceste cuvinte arăta că ar fi dorit să simtă mai multă credință în sufletele conaționalilor Săi, mai ales după ce aceștia au auzit cuvintele pline de înțelep­ciune dumnezeiască și au fost martorii multor minuni cum nimeni nu mai făcuse vreodată.

Iisus niciodată nu rămâne insensibil la suferința oamenilor și cere să fie adus copilul, inițiind un dialog cu tatăl acestuia, din care aflăm că suferința aceasta era una veche, din pruncie. De bună seamă că mare era durerea tatălui, pe de o parte fiindcă știa că de mulți ani fiul lui era stăpânit de cel rău, ceea ce necesita grijă sporită, permanentă, spre a fi contracarate îndemnurile către suicid din partea diavolului, și pe de altă parte, fiindcă manifestările au repărut imediat ce a fost apropiat copilul de Hristos, cu o violență sporită. Momentul acesta al aducerii înaintea lui Dumnezeu devine unul de cotitură, când chiar și duhul mut se cutremură de prezența lui Dumnezeu, cunoscând că acțiunea sa îndreptată împotriva copilului nu va mai dura decât foarte scurt timp, ceea ce nu l-a determinat însă la a renunța în mod pașnic, fără a-și arăta pentru o ultimă oară scopul său distructiv prin orice mijloace. Iisus a lăsat astfel să se vădească ce urmărea duhul necurat înaintea mulțimii prezente, ca să știe toți și să se ferească pe viitor de lucrarea lui perfidă.

Dragostea de părinte este fără margini și ea reiese din cuvintele tatălui copilului către Mântuitorul: „De poți face ceva, ajută-ne, fie-Ți milă de noi!” Așa cum a afirmat și cu alte ocazii, Iisus reiterează că toate sunt cu putință pentru cei ce pot să creadă (Marcu 9, 23). În acel moment, are loc în omul nostru „cu ochii plini de umbra tăinuitelor dureri” o schimbare interioară ce a fost surprinsă magistral de poetul Mihai Eminescu prin versul „dară ochiu-nchis afară, înlăuntru se deșteaptă”. El conduce discret pe omul care venise înaintea Lui spre o mărturisire publică a credinței ce avea să capete valențe geniale asupra cărora vom insista în cele ce urmează.

„Cred, Doamne, ajută necre­dinței mele!” – strigă sufletul îndurerat, mărturisindu-și credința interioară, semnalând semenilor că omul poate primi puterea ­vindecătoare a lui Dumnezeu arătând cu smerenie puțina credință, dar concomitent și necredința care se poate transforma cu ajutor divin. Este poate cea mai frumoasă rugăciune din Postul Mare, pe care o putem repeta în orice clipă, în orice situație, dar mai ales în momentele grele sau când avem îndoieli. Cea de-a doua parte a exclamației arată smerenia de care era capabil acel om, căci el spune că nu se socotește îndeajuns de credincios spre a-i fi împlinită cererea, dar cu ajutor divin, soco­tește că omului care își recunoaște nimicnicia, Dumnezeu îi poate împlini toate. Lacrimile ce exprimă descătușarea după ani și ani de chinuri, care deveniseră proprii și părintelui ce le trăia împreună cu copilul și poate chiar mai intens, din prisma celui ce conștien­tiza gravitatea situației la un nivel profund, arată că apropierea de Dumnezeu eliberează interiorul uman de orice apăsare.

Observăm în Sfânta Evanghelie și un alt detaliu, anume că întotdeauna duhurile necurate Îl identificau pe Hristos, știau clar cine este El, se tem, se cutremură și se miră de ceea ce văd, dar nu admiră faptul că Însuși Creatorul cerului și al pământului a venit la făptura Sa cea căzută, spre a o elibera. Imaginea aceasta a cuprinderii și a desprinderii de duh ilustrează ce înseamnă viața ­înainte de Hristos, întâlnirea cu El și viața în El.

Dialogul dintre tatăl copilului și Iisus a stârnit o curiozitate sporită a mulțimilor care au început a da năvală, ceea ce L-a determinat pe Mântuitorul Hristos să-l certe numaidecât pe duhul necurat. În înțelepciunea Sa dumnezeiască, Iisus nu numai că a vindecat copilul, ci poruncind duhului să iasă din acesta, i-a trasat și o altă sarcină, aceea de a nu se mai întoarce niciodată să-l afecteze. Aceasta arată că grija pentru creație este una permanentă și nu se restrânge la niște acte de moment.

Strigătul către Mântuitorul este dovada faptului că singuri nu ne putem ridica. Doar cu ajutorul Harului dumnezeiesc ființa omenească poate ieși din dispersie, din fluctuație. Imaginea tatălui înfricoșat de ideea că fiul său nu s-ar mai putea face bine niciodată este întâlnită în contemporaneitate. Nu doar din constatările Bisericii și observațiile preoților duhovnici, ci și din constatările psihologilor și ale sociologilor se remarcă o creștere în forme subtile sau agresive a activității demonice, a asaltului acestor forțe în rândul tinerilor. De la imaginile ce apar pe dispozitivele electronice la îndemnurile unora de proliferare a păcatului ce este prezentat ca firesc sau chiar bun și necesar, de la criza identitară caracteristică vârstei la diferențele de opinie între generații, de la lipsa comuniunii, a socializării și comunicării reale la tentativele de suicid, izolare, copiii și tinerii vremurilor noastre se confruntă cu situații diverse, extreme, adesea dureroase, iar părinții caută soluții și trebuie să știe că din orice situație, oricât de gravă s-ar dovedi a fi, se poate ieși cu ajutorul Bunului Dumnezeu.

De aceea, fiecare părinte are a face câțiva pași alături de Dumnezeu, esențiali pentru protejarea copiilor de cel rău. Începând cu Taina Botezului, continuând cu Taina Mirungerii și a Euharistiei, pe care copiii în vârstă de până la 7 ani o pot primi cât mai des fără a se spovedi, cu rugăciunile zilnice și prezența la Sfânta Liturghie a întregii familii, participarea la cateheze și orele de religie, practicarea unei vieți creș­tine autentice în sânul comu­nității parohiale, promovarea tradițiilor creștine legate de marile sărbători, toate acestea feresc copiii de acțiunile diavolilor care caută de bună seamă să piardă suflete.

O istorioară din Pateric ne amintește despre un pustnic ce a fost asaltat la propriu de demonii care voiau să-l scoată din chilia nevoinței sale, să-l alunge din ­pustie. Lupta era grea, puterile pustnicului scădeau și, văzându-se aproape biruit, acesta a strigat: „Doamne, ajută-mă!” În acea clipă demonii au dispărut. Ulterior, ­istovit, pustnicul L-a întrebat pe Dumnezeu de ce nu a intervenit mai devreme și răspunsul a fost acesta: „Pentru că nu M-ai chemat dintru început. Ai crezut că te poți descurca singur cu demonii. Cheamă-Mă și întotdeauna vei primi ajutorul Meu!”

Pr. Gabriel Joița

Sursa: https://ziarullumina.ro/teologie-si-spiritualitate/evanghelia-de-duminica/cand-cerem-cu-credinta-primim-ajutorul-lui-dumnezeu-179271.html

Părintele Cleopa Ilie: Reguli pentru creștinii care merg duminica la Biserică

- Posted in ✝️ Duhovnici - Cuvinte de folos by
  1. Să te ierţi cu toţi cei din casa si din societate .
  2. Să duci un mic dar la Altar,un pomelnic,o lumânare, o prescură, un pahar de vin – ce poţi. Prin acel dar pe care-l duci tu la biserică, se binecuvântează casa ta, căci îl dai jertfă lui Dumnezeu.
  3. Să mergi mai de dimineaţă! Ca să ajungi, să te poţi închina în linişte şi să îţi alegi locul fără să deranjezi slujba.
  4. Bărbaţii stau în dreapta, femeile în stânga.Aceasta este ordinea aşezării credincioşilor în biserică. Şi vârsta stabileşte ordinea aşezării: în faţă stau femeile şi bărbaţii mai vârstnici, iar cei mai tineri – în spatele lor. Între bărbaţi şi femei se lasă o cărare în mijlocul bisericii, ca să poată merge la altar cei care vor să se închine şi să ducă darul.
  5. Nu vorbeşti în biserică.Este mare păcat. Doar dacă este neapărat nevoie poţi spune ceva, dar numai în şoaptă sau prin semne.
  6. Nu ieşi înainte să se termine slujba.Dacă ieşi înainte de terminarea slujbei, eşti asemenea cu Iuda, care a ieşit de la Cina cea de Taină şi s-a dus să-l vândă pe Hristos. Doar urgenţele justifică încălcărea acestei reguli canonice.
  7. Nu săruţi sfinţii pe faţă.Când te închini la sfintele icoane, este păcat să săruţi sfinţii pe faţă. Dacă sfântul este pictat în picioare, îi săruţi picioarele.
  8. Nu te mai duci să te închini……după ce preotul a dat binecuvântrea de Liturghie. pentru că îi tulburi pe cei care vor să asculte Sfânta Liturghie. Nici darul nu îl mai duci, îl vei da, cu lumânare şi cu prescură, la sfârşit.
  9. Stai în genunchi……când se cântă: ”Pe Tine Te lăudăm, pe Tine bine Te cuvântăm…!”. La fel la Axionul Maicii Domnului şi la Tatăl nostru.
  10. După împărtăşanie nu mai săruţi mâna preotului sau sfintele icoane.Cei căsătoriţi, care vor să se împărtăşească cu Preacuratele Taine, trebuie să păzească curăţia în familie măcar trei zile inainte, iar după măcar două zile.
  11. Iei anafură pentru cei de acasă.Cel ce a venit la biserică se cheamă apostolul familiei. El trebuie să ia sfânta anafură pentru toţi cei din casă.
  12. Cum ieşi din biserică.Când rosteşte preotul: ”Cu pace să ieşim! Întru numele Domnului!” şi sfârşeşte liturghia, faci trei închinăciuni în mijocul bisericii şi mergi acasă. De la biserică nu te opreşti până la uşa ta.
  13. Acasă, spui rugăciunea Cuvinese cu adevarat… la sfintele icoane şi, stând la masă cu familia, povesteşti ce ţi-a rămas în cap de la slujba si predica. 14.După ce ai stat la masă, te odihneşti, apoi te duci, să faci vizite celor în necaz: bătrâni şi bolnavi.Le duci, dacă poţi, un dar cât de mic. Asa sa ne ajute Dumnezeu !

Părintele Cleopa Ilie

23 martie: 109 ani de la martirizarea Părintelui Haralambie Balamace de către greci pentru faptul că a slujit în limba română. →

23 martie: 109 ani de la martirizarea Părintelui Haralambie Balamace de către greci pentru faptul că a slujit în limba română. Joi, 23 martie 2023, la ora 17.00, la Catedrala Arhiepiscopală Sfinții Apostoli Petru și Pavel din Constanța, are loc evenimentul de comemorare a martirilor români/aromâni din Balcani și a părintelelui Haralambie Balamace, transmite Romanian Global News și ActiveNews. Cum a fost ucis martirul

Pe 23 martie 1914, chiar în noaptea de Sfintele Paști, Părintele Haralambie Balamaci(e) împreună cu alți trei români, era martirizat (jupuit de viu și străpuns cu baioneta) la Corcea pentru faptul că a slujit în limba română. Acești patru români fac parte dintr-o serie de circa 1.000 de români din Balcani, învățători, profesori, preoți, dar și simpli elevi care au fost uciși în condiții bestiale de către antarții greci pentru că apărau identitatea românească și slujeau comunităților din care făceau parte în limba română/dialectul aromân/dialectul meglenoromân.

Hăcuit cu baionetele de greci, Părintele martir Haralambie Balamaci striga: «Lovește și pe partea aceasta, căci nu cred să fiu chinuit mai mult decât Iisus Hristos. Știu că mor pentru dreptate și pentru națiune!», amintește portalul dedicat sfinților români ai secolului XX MĂRTURISITORII.

Din 2016 încoace, în fiecare an, are loc o slujbă de pomenire pentru cei căzuți pentru românime, în Balcani.


Citește în continuare: https://www.activenews.ro/stiri/23-martie-109-ani-de-la-martirizarea-Parintelui-Haralambie-Balamace-de-catre-greci-pentru-faptul-ca-a-slujit-in-limba-romana.-VIDEO-Cantec-in-cinstea-lui-Papa-Lambru-131476

💵 Text preluat de la Cosmin Vicențiu: Sistemul bancar și minunățiile lui.

- Posted in 🎭 Râsu'-plânsu' by

cash - bani gheață - bani la tescherea, la ciorap, la saltea

Ieri mă opresc să-mi iau un pachet de țigări și-o cafea din Autogrill și dau să plătesc cu cardul.

Surpriză, operațiune refuzată.

Zic, * * *, or fi având ăștia probleme, plătesc cash.

Mai spre seara mă opresc să-mi iau ceva de mâncare, câteva * * *, vreo 12 euro, același rezultat, dau să plătesc, card refuzat.

Mă duc să scot de la bancomat, la fel, refuzat.

Mă ce * * *, bani am destui, doar îi vedeam pe aplicație.

Sun la bancă, îi explic cucoanei problema mea, mă pasează de la una la alta, verificări și la urmă îmi spune că totul este ok, cardul nu are probleme doar că am depășit numărul de tranzacții pe luna asta.

Zic ok, mărește numărul pentru că am nevoie de bani.

Nu putem, până la sfârșitul lunii când se va reseta, nu mai puteți face operațiuni.

Deci stai așa, nu-mi pot cheltui banii mei?

Eu cu bani în cont, plecat cu camionul, nu pot să-mi cumpăr o pâine sau o cafea?

Cu banii mei, eu nu pot să-mi cumpăr un bidon de apă?

Pai veniți în bancă și vedem cum putem rezolva.

Păi fă femeie, eu ajung vineri înapoi, seara, voi sunteți plecați de la 16.30 acasă. Dar până vineri, cine * * * îmi plătește mâncarea? Mor de foame cu banii în cont pentru că voi nu puteți modifica o limită impusă de voi? Joi, fiică-mea are control la un doctor specialist după accidentul de la școală, cum plătesc vizita? Mai sunt 10 zile până la sfârșitul lunii, ce * * * mănânc?

Știi care a fost răspunsul lor?

Nu putem face nimic...

... * * * ...

 


 

Page 1 of 5