✝️ Părintele Claudiu Buză: Mărturisire întru slujirea Bisericii

- Posted in 📝 Mărturisirea Ortodoxă by - Permalink

Părintele Claudiu Buză: Mărturisire întru slujirea Bisericii

În contextul evenimentelor tumultoase, care cer din partea tuturor credincioșilor Bisericii implicare și mărturisire, cu ajutorul lui Dumnezeu, exprimăm un punct de vedere potrivit Evangheliei, învățăturii Sfinților Apostoli și Sfinților Părinți prin care să evidențiem importanța mărturisirii în aspectele cele mai importante ale credinței amenințate de apostazie (lepădare de credință), care se manifestă în toate formele de existență ale omului contemporan: ecumenism inter-creștin si inter-religios, homosexualitate, viață imorală, dictatură electronică, războaie fraticide, tulburarea din sânul Bisericii (schisme, dezbinări, trădări), dictatură medicală, new-age…

  1. Astfel evidențiem o primă problemă, anume ecumenismul, care a dobândit, prin propovăduirea sub forma unui dialog mincinos între Biserica Ortodoxă și erezii, caracter și recunoaștere sinodală. Se cunoaște faptul că în 2016, la minciuno-sinodul din Creta s-au adoptat decizii potrivnice Ortodoxiei, ereziile (papismul, protestantismul, și celelalte confesiuni eterodoxe) au fost recunoscute biserici, legiferându-se sinodal și enunțând refacerea unității pierdute a Bisericii prin unirea cu ereziile, mărturisire contrară Simbolului de Credință niceo-constantinopolitan. Acest fapt constituie cea mai gravă abatere, la nivel sinodal, în urma căreia s-a recurs la îngrădirea față de hotărârile cacodoxe a unei părți din clerul și credincioșii Bisericii (în speță B.O.R.). Situația actuală este mult mai gravă față de perioada (anii 1969-1973) când Părinții atoniți printre care și Sfântul Paisie Aghioritul au emis un comunicat de întrerupere a pomenirii, deoarece s-au confruntat cu unele declarații cacodoxe, filopapiste și ridicarea anatemelor de către patriarhul Atenagora, deci o problemă care afecta mai mult Biserica în plan local, adică Patriarhia Ecumenică, pe când acum avem de a face cu hotărâri eretice adoptate la nivel sinodal ce se doreau a fi acceptate la nivel panortodox. Pentru noi ca Biserică autocefală, fiind direct implicați prin participarea ierarhilor noștri și semnării în unanimitate a documentelor în cauză, problema este mult mai gravă. Pentru aceste aspecte evidențiate, respingem hotărârile eretice ale pseudosinodului amintit.

  2. Respingem toate derapajele doctrinare de la dreapta credință, anume:

  1. Respingem Tomosul de autocefalie emis de Patriarhia Ecumenică schismaticilor din Ucraina (adunarea lui Epifanie Dumenko) și refuzăm comuniunea cu ierarhii și clericii care îl acceptă după cum impun și canoanele apostolice 10 și 11 în conglăsuire cu canoanele 12, 13, 28, 32, 45, 48, 65 apostolice, canonul 5 al Sinodului I ecumenic, canonul 2 Antiohia, 9 și 10 Cartagina;

  2. Respingem:

  1. Respingem toate derapajele doctrinare și liturgice care s-au săvârșit în perioada pandemiei prin care s-au negat prezența și lucrarea Harului în Biserică (distanțarea socială, purtarea măștilor, dezinfectarea icoanelor și a raclelor cu Sfintele Moaște, împărtășirea cu linguriță proprie sau de unică folosință, neîmpărtășirea în unele cazuri, interdicția către credincioși de a participa la slujba Învierii);

  2. Refuzăm actele biometrice și identitatea digitală ce sunt înaintemergătoare pecetluirii.

  3. Respingem conflictul militar din Ucraina, război între frați ortodocși, și ne delimităm de cei ce-l uneltesc (președinți, miniștrii, parlamentari etc).

  4. Ne delimităm de iconoclasmul moderat prin care icoanele sunt cinstite doar după ce au fost stropite cu agheasmă și reafirmăm ceea ce spun Sfinții Părinți de la Sinodul VII Ecumenic și patriarhul Neofit (1802) în Prolegomena Sinodulului, cum că sfințenia icoanei vine de la chipul zugrăvit în aceasta și de la numele sfântului ce trebuie neapărat scris pe aceasta. Cinstirea adusă Icoanei este cu atârnare pentru că cinstim o icoana datorită faptului că este un sfânt zugrăvit în ea și pentru că cinstea pe care o dăm icoanei se ridică la cel zugrăvit în ea (Sfântul Vasile cel Mare).

  5. Respingem manifestările de Halloween și toate cele ce țin de ocultism care în România au luat amploare și sunt organizate la modul oficial, angajând copii și tineri din școli conduși de unele cadre didactice.

  6. Ne delimităm de toate manifestările LGBTQ+, respingem parteneriatele civile între persoanele de același sex și adopțiile în cadrul acestor parteneriate și ideologia identității de gen, afirmând familia creștină formată din bărbat, femeie și copii.

În urma celor spuse, cu mențiunea că nu putem evidenția toate abaterile doctrinare și morale din pricina mulțimii lor, ne delimităm de tot ceea ce contravine Învățăturii Dumnezeiești revelată în Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție. Ținând cont de aspectele evidențiate se cuvine să ne exprimăm în problema comuniunii liturgice pentru o mai bună gestionare a iconomiei care se impune în situația de față. Mărturisim cu frică și dragoste față de Dumnezeu că suntem (rămânem) în comuniune cu Bisericile Ortodoxe locale și cu episcopii care resping public ecumenismul, adunarea din Creta și schisma ucraineană, cu poporul ortodox român, precum și cu toți dreptslăvitorii creștini de pretutindeni (preoți, monahi și mireni) care au cuget ortodox și mărturisire ortodoxă chiar dacă nu au întrerupt încă pomenirea pseudoepiscopilor sau încă nu s-au îngrădit de erezie, legiferată sinodal, sau nu s-au delimitat în vreun fel de derapajele doctrinare și morale menționate în punctele anterioare.

Aceasta este mărturisirea cu care dorim să fim următori ai Sfinților Apostoli și ai Sfinților Părinți și să ne înfățișăm cu o conștiință împlinită înaintea Preasfintei Treimi.

Ne exprimăm bucuria pentru adeziunea la această mărturisire a tuturor celor care vor să contribuie la împreună-slujirea Bisericii și păstrarea nealterată a învățăturii de credință ortodoxă.

Tags:

✝️ Părintele Claudiu Buză: Mărturisire întru slujirea Bisericii →

Părintele Claudiu Buză: Mărturisire întru slujirea Bisericii

În contextul evenimentelor tumultoase, care cer din partea tuturor credincioșilor Bisericii implicare și mărturisire, cu ajutorul lui Dumnezeu, exprimăm un punct de vedere potrivit Evangheliei, învățăturii Sfinților Apostoli și Sfinților Părinți prin care să evidențiem importanța mărturisirii în aspectele cele mai importante ale credinței amenințate de apostazie (lepădare de credință), care se manifestă în toate formele de existență ale omului contemporan: ecumenism inter-creștin si inter-religios, homosexualitate, viață imorală, dictatură electronică, războaie fraticide, tulburarea din sânul Bisericii (schisme, dezbinări, trădări), dictatură medicală, new-age…

  1. Astfel evidențiem o primă problemă, anume ecumenismul, care a dobândit, prin propovăduirea sub forma unui dialog mincinos între Biserica Ortodoxă și erezii, caracter și recunoaștere sinodală. Se cunoaște faptul că în 2016, la minciuno-sinodul din Creta s-au adoptat decizii potrivnice Ortodoxiei, ereziile (papismul, protestantismul, și celelalte confesiuni eterodoxe) au fost recunoscute biserici, legiferându-se sinodal și enunțând refacerea unității pierdute a Bisericii prin unirea cu ereziile, mărturisire contrară Simbolului de Credință niceo-constantinopolitan. Acest fapt constituie cea mai gravă abatere, la nivel sinodal, în urma căreia s-a recurs la îngrădirea față de hotărârile cacodoxe a unei părți din clerul și credincioșii Bisericii (în speță B.O.R.). Situația actuală este mult mai gravă față de perioada (anii 1969-1973) când Părinții atoniți printre care și Sfântul Paisie Aghioritul au emis un comunicat de întrerupere a pomenirii, deoarece s-au confruntat cu unele declarații cacodoxe, filopapiste și ridicarea anatemelor de către patriarhul Atenagora, deci o problemă care afecta mai mult Biserica în plan local, adică Patriarhia Ecumenică, pe când acum avem de a face cu hotărâri eretice adoptate la nivel sinodal ce se doreau a fi acceptate la nivel panortodox. Pentru noi ca Biserică autocefală, fiind direct implicați prin participarea ierarhilor noștri și semnării în unanimitate a documentelor în cauză, problema este mult mai gravă. Pentru aceste aspecte evidențiate, respingem hotărârile eretice ale pseudosinodului amintit.

  2. Respingem toate derapajele doctrinare de la dreapta credință, anume:

  • acordurile de la Balamand, Busan, Chambesy;

  • afirmațiile ca: „cei doi plămâni ai Bisericii”, „biserici surori”, „biserici nedepline sau eterodoxe” pronunțate în B.O.R. cu referire la papism sau organizații eretice; afirmația de „refacere a unității pierdute a Bisericii” și „teoria ramurilor”;

  • documentele de la Lima și afirmăm că Tainele și orice lucrare sfințitoare se realizează doar în Ortodoxie;

  • modul actual de săvârșire a Botezului fără întreită afundare și îl vădim ca fiind o abatere gravă de la practica Bisericii;

  • participarea BOR la CMB și toate concesiile făcute de reprezentanții Bisericii Ortodoxe în diverse concilii sau organizații eterodoxe în mișcarea ecumenistă paneretică, și refuzăm comuniunea cu cei angajați în aceste concesii;

  • săptămâna de rugăciune pentru unitatea creștinilor și participarea reprezentanților BOR la această manifestare care intră sub incidența Canoanelor 11, 12, 13, 28, 32, 45, 46, 48, 65 apostolice;

  • participarea la adunările evreiești (Hanuka) și ne delimităm (îngrădim) de cei ce comit această fărădelege (sancționată de Canonul Apostolic 64, în conglasuire cu Canoanele 7, 45, 70, 71 apostolice, 11 Trulan, 1 Antiohia, 6, 29, 33, 37, 38 Laodiceea;

  • reafirmăm hotărârea dată de Sinodul BOR, din anul 1937, împotriva masoneriei;

  1. Respingem Tomosul de autocefalie emis de Patriarhia Ecumenică schismaticilor din Ucraina (adunarea lui Epifanie Dumenko) și refuzăm comuniunea cu ierarhii și clericii care îl acceptă după cum impun și canoanele apostolice 10 și 11 în conglăsuire cu canoanele 12, 13, 28, 32, 45, 48, 65 apostolice, canonul 5 al Sinodului I ecumenic, canonul 2 Antiohia, 9 și 10 Cartagina;

  2. Respingem:

  • vaccinurile împotriva COVID-19 și noile forme de vaccinare care atentează la integritatea omului, favorizând împlinirea transhumanismului, prin care se modifică omul creat după chipul lui Dumnezeu;

  • propovăduirea vaccinării prin comunicatul (Broșura Patriarhiei) și prin cuvântul public al mai multor ierarhi și reprezentanți ai Bisericii, vaccinare responsabilă de moartea, îmbolnăvirea și sterilizarea a mii de oameni;

  • avorturile și toate metodele contraceptive prin care se anulează dreptul la viață și la posibilitatea fiecărei persoane zămislite de a se face mădular al Bisericii, prin primirea sfântului botez, pentru a conlucra cu harul dumnezeiesc în vederea mântuirii.

  1. Respingem toate derapajele doctrinare și liturgice care s-au săvârșit în perioada pandemiei prin care s-au negat prezența și lucrarea Harului în Biserică (distanțarea socială, purtarea măștilor, dezinfectarea icoanelor și a raclelor cu Sfintele Moaște, împărtășirea cu linguriță proprie sau de unică folosință, neîmpărtășirea în unele cazuri, interdicția către credincioși de a participa la slujba Învierii);

  2. Refuzăm actele biometrice și identitatea digitală ce sunt înaintemergătoare pecetluirii.

  3. Respingem conflictul militar din Ucraina, război între frați ortodocși, și ne delimităm de cei ce-l uneltesc (președinți, miniștrii, parlamentari etc).

  4. Ne delimităm de iconoclasmul moderat prin care icoanele sunt cinstite doar după ce au fost stropite cu agheasmă și reafirmăm ceea ce spun Sfinții Părinți de la Sinodul VII Ecumenic și patriarhul Neofit (1802) în Prolegomena Sinodulului, cum că sfințenia icoanei vine de la chipul zugrăvit în aceasta și de la numele sfântului ce trebuie neapărat scris pe aceasta. Cinstirea adusă Icoanei este cu atârnare pentru că cinstim o icoana datorită faptului că este un sfânt zugrăvit în ea și pentru că cinstea pe care o dăm icoanei se ridică la cel zugrăvit în ea (Sfântul Vasile cel Mare).

  5. Respingem manifestările de Halloween și toate cele ce țin de ocultism care în România au luat amploare și sunt organizate la modul oficial, angajând copii și tineri din școli conduși de unele cadre didactice.

  6. Ne delimităm de toate manifestările LGBTQ+, respingem parteneriatele civile între persoanele de același sex și adopțiile în cadrul acestor parteneriate și ideologia identității de gen, afirmând familia creștină formată din bărbat, femeie și copii.

În urma celor spuse, cu mențiunea că nu putem evidenția toate abaterile doctrinare și morale din pricina mulțimii lor, ne delimităm de tot ceea ce contravine Învățăturii Dumnezeiești revelată în Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție. Ținând cont de aspectele evidențiate se cuvine să ne exprimăm în problema comuniunii liturgice pentru o mai bună gestionare a iconomiei care se impune în situația de față. Mărturisim cu frică și dragoste față de Dumnezeu că suntem (rămânem) în comuniune cu Bisericile Ortodoxe locale și cu episcopii care resping public ecumenismul, adunarea din Creta și schisma ucraineană, cu poporul ortodox român, precum și cu toți dreptslăvitorii creștini de pretutindeni (preoți, monahi și mireni) care au cuget ortodox și mărturisire ortodoxă chiar dacă nu au întrerupt încă pomenirea pseudoepiscopilor sau încă nu s-au îngrădit de erezie, legiferată sinodal, sau nu s-au delimitat în vreun fel de derapajele doctrinare și morale menționate în punctele anterioare.

Aceasta este mărturisirea cu care dorim să fim următori ai Sfinților Apostoli și ai Sfinților Părinți și să ne înfățișăm cu o conștiință împlinită înaintea Preasfintei Treimi.

Ne exprimăm bucuria pentru adeziunea la această mărturisire a tuturor celor care vor să contribuie la împreună-slujirea Bisericii și păstrarea nealterată a învățăturii de credință ortodoxă.

  • 25 noiembrie 2024, Sf. M. Mc. Ecaterina

  • Ieromonah Grigorie Sanda

  • Preot Claudiu Buză

  • Ipodiacon Chiriac Cioi

  • Monah Ioan

  • Monah Paisie Bușă

  • Monah Antonie

  • Monah Modest

  • Monahia Pahomia Radu

  • Monahia Parascheva

  • Monahia Grigoria

  • Monahia Macaria

  • Monahia Porfiria

  • Mihalache Manuela,

  • Ana Maria Hurjui, Golea Cosmin, Adrian Slodoneanu, Ionuț Alexandru Simon, Ioana Simon, Iosif Simon, Eduard Andras Simon, Natan Simon, Efrem Simon, Eugenia Zuduluf, Costea Ileana, Aurel Ionuț Florin, Gabriel Boncescu, Cruceru Vasile-Robert, Târlea Valentina, Tudor Victoria, Măgureanu Maria, Ene Ionuț-Alexandru, Sabie Maria-Florina, Sabie Mihai, Marinescu Florin, Cărăvan Daniel Costinel, Cărăvan Gabriela, Drăgan Manuela, Stănculescu Xenia, Neagu Gicu, Rădulescu Sabina, Vasile Andreea, Frujină Mihaela, Panait Ionica, Mirea Alina, Andrei Cornelia, Marinescu Elena, Comăceanu Petruța, Comăceanu Elena-Alina, Buinoiu Elena, Călina Gheorghița, Șerban Raluca-Nicoleta, Șerban Dorina, Liliana Paulica, Tașcă Sandu, Sanda Ilie, Sanda Maria, Chindea Claudiu Teofil, Budișteanu Ana-Anastasia, Sanda Nicolae, Sanda Elena, Băcanu Elena, Băcanu O. Ionel, Anreea Ina U., Dumitrescu Andreea, Popescu Laura Ionela, Popescu Luminița Cristiana, George Iulian, Ștefănescu Victorița, Ștefănescu Gabriel, Ștefănescu Cornel, Popescu Petre, Popescu Gherghina, Hagiu Maria, Dobre Fănica, Stăiculescu Ion-Puiu, Matei Darius Andrei, Matei Yanis Ionuț, Sârbu Elena, Borza Lacramioara, Borza Alexandru Florin, Pridie Constanța, Buză Georgiana Bianca, Ligia Gheorghiță, Iulia Cristina Ionescu, Dănciulescu Georgeta, Andreea Madalina Stama, George Florentin Nicolau, Stanciu Nicolae-Valentin, Stanciu Mihaela, Atudorei Florin, Ion Rozica Elena, Anghel Niculina, Sârbeanu Gherghina, Anghel Ioana, Botea Nicoleta Cristina, Gheorghiță Mariana, Ioan Paul Bogdan, Ioan Gabriela, Cornel Paul Radu, Ion Florin, Nițoi Marieta, Drenea Elena, Vladu Mihaela, Dragnea Florin, Dragnea Antonela, Stînga Emilia, Savu Andrei-Eugen, Pavel Adrian, Pavel Sanda, Pavel Emilian, Tatiana Axintescu, Manole Maria- Stela, Manole Niță, Bercaru Doina, Gheorghe Bogdan Dragos, Gheorghe Lăcrămioara, Nicoleta Drăniceanu, Gina Burghiu, Enache Paula Cornelia, Maxim Ilinca, Maxim Ion, Ciobanu Catalina, Ion Maria, Ion Bogdan- Nicolae, Constantinescu Catinca, Constantinescu Petrică, Ion Filica, Dediu Maria, Dediu Ionel, Buză Gabriela Constanța, Buză Robert Daniel, Popa Lucian Vasile, Ţicu Cristina, Constantescu Ionica, Constantinescu Cristina Elena, Boldea Ileana, Roşu Cornel, Roşu Dorina, Roşu Alexandra, Roşu Paula, Roşu Ioana, Sebastian Gheorghiță, Drenea Marian, Drenea Stela, Mariana Tudor, Mareș Lenuța, Ungureanu Ecaterina, Stoica Mița, Neagu Gherghița, Ioniță Zamfira, Ioniță Nelu, Stănici Ion, Stănici Denis Ioan, Stănici Florina Gabriela, Dinică Chira, Matache Ionela, Matache David, Matache Vlad, Gheorghiță Iosif, Saragea Dumitra, Tudor Ștefan Mario, Negoiță Andrei Ioan, Popescu Constantin, Popescu Drina, Dinescu Andrei, Dinescu Mirela, Cojocaru Ecaterina, Pîrvan Sanda, Ene Mihai, Paroanu Maria, Emil Baciu, Crețu Constantin, Loredana Mitrache, Baciu Gheorghe, Baciu Mihaela, Georgescu Ionut-Adrian, Georgescu Cornelia, Mihalea Iuliana, Tudoricu Gabriel, Tudoricu Maria, Tudoricu Eduard, Tudoricu Alexandra, Borza Florin, Pocris Gabriela, Sergiu Teodorescu, Hortensia Teodorescu, Myrto Maria Comănescu, Florica Mitoi, Tudor Victor-Adrian, Tudor Victoria, Tudor Radu-Mihail, Rotaru Daniel-Liviu, Tudor Antonia-Victoria, Tudor Corina-Andreea, Rotaru Robert-Nicholas, Rotaru Mihaela-Luminița-Maria, Daniela Vârtosu, Paicu Luminița, Constantin Laurentiu, Maria si Ioan, Gheorghe Sararu, Elena Sararu, Bica Robert Gabriel, Bica Andreea Bianca, Constantin Aurelian, Constantin Laura Sultãnica, Popovici Alin, Coandã Ovidiu, Coandã Ileana, Cioi Vasile, Zidaru Mariana, Zidaru Ion, Pîrjol Irina, Șipos Nicolae, Dan Rodica, Buzoianu Sorin Mihai, Zamfira Lidia Elena, Baciu Gheorghe, Baciu Mihaela, Budișteanu Liliana Aura, Cruceru Ion, Cruceru Ruxanda Elena, Calotescu Ioana Mihaela, Calotescu Maria Daniela, Calotescu Ana Victoria, Calotescu Gheorghe, Calotescu Ioana, Calotescu Ion, Calotescu Maria, Ovidiu Rus, Pisau Sima Sofia, Pisau Sima Mihai, Pisau Sima Elena Alexandra, Calotescu Floarea, Toader Ioan, Toader Elena, Buzoianu Cristina Liliana, Buzoianu Antonia Maria, Isvoranu Elena-Iohana, Călin Ana-Maria Andreea, Marinel Mihăiță, Mihai Bogdan Prisacaru, Olaru Marilena.

  • Sursa: https://ortodoxiamarturisitoare.wordpress.com/2024/11/25/marturisire-intru-slujirea-bisericii/

  • Comentariu: Site-ul Ortodoxia.RO se alătură acestei mărturisiri întru slujirea Bisericii și îl publică integral pe acest site, astăzi 28 noiembrie 2024 ora 14:20 — Redacția