­čôť Pr. Matei Vulc─ânescu: Documentul datorit─â c─âruia a ie╚Öit Biserica Georgiei din ÔÇťConsiliul Mondial al BisericilorÔÇŁ

- Posted in Ortodoxia în Lume by - Permalink

Iubitorii de Hristos din Biserica Georgiei nu s-au mul┼úumit s─â se vaite c─â fac parte dintr-o Biseric─â aflat─â ├«n ghearele apostaziei, ci au luat atitudine. Datorit─â lor, Biserica Georgiei a rupt leg─âturile cu monstruosul trup al Consiliului Mondial al Bisericilor. E de dorit ca ┼či ├«n Rom├ónia s─â existe o lupt─â similar─â, ├«ntruc├ót adev─ârul este acela┼či ÔÇô ┼či ├«n Georgia, ┼či ├«n Rom├ónia, ba chiar ┼či la ConstantinopolÔÇŽ (Nota mea ÔÇô D.V.)

Ilia al Georgiei

Scrisoare deschis─â c─âtre Patriarhului Ilia al Georgiei

de la Ob┼čtea M─ân─âstirii Sf├óntul Shio din Mghvime

ÔÇ×Hristos Domnul a numit acea Biseric─â care p─âstreaz─â m─ârturisirea cea adev─ârata ┼či m├óntuitoare Biserica Soborniceasc─â. Pentru aceast─â m─ârturisire l-a numit pe Petru binecuv├óntat, c├ónd a declarat c─â ┬źpe aceast─â piatr─â [adic─â, a dreptei credin┼úe] voi zidi Biserica Mea ┼či por┼úile iadului nu o vor birui┬╗ (Mat. 16, 18)ÔÇŁ ÔÇô Sf├óntul Maxim M─ârturisitorul (Migne PG 90, 132A)

ÔÇ×Am ajuns orfani, f─âr─â de tat─âÔÇŁ ÔÇô Pl├óngerile lui Ieremia

ÔÇ×Cine cite┼čte s─â ├«n┼úeleag─âÔÇŁ ÔÇô Mat. 24,15

├Än vechea Sodom─â tr─âia dreptul Lot cu familia sa. Dumnezeul cel ├«ndelung-r─âbd─âtor, a┼čtept├ónd convertirea, schimbarea inimilor sodomi┼úilor, le-a d─âruit tot ceea ce aveau de trebuin┼ú─â: ap─â, aer, hran─âÔÇŽvia┼úa ├«ns─â┼či. Lot era pentru ei o pild─â de virtute, un model de ├«ndreptare. Dar ├«n zadar. M─âsura f─âr─âdelegii ┼či a p─âcatului era dincolo de orice limit─â; Domnul a scos afar─â familia lui Lot ┼či a distrus cetatea prin foc, lu├ónd acea via┼ú─â pe care le-o d─âruise. Ca ┼či Sodoma se preface acea Biseric─â ├«n care groz─âvia ├«nv─â┼ú─âturilor eretice ├«┼či afl─â un loc de cinste. ├Ändelung-r─âbd─âtor ┼či mult-milostiv este Domnul ┼či, precum distrugerea Sodomei a fost ├«nt├órziat─â de dragul dreptului Lot, la fel, de dragul drep┼úilor S─âi slujitori din vremea aceasta, El nu ├«┼či va ├«ndep─ârta harul Sf├óntului Duh de la Biserica aceea care a r─ât─âcit spre bezna ereziei, care ├Äi este at├ót de vr─âjma┼č─â. Dar pentru c├ót─â vreme? Unde este limita dincolo de care f─âr─âdelegea ├«ntrece ├«ndelung-r─âbdarea ┼či milostivirea Sa? Dac─â vremea pentru un exod precum cel al lui Lot a venit, atunci aceast─â vreme ├«nseamn─â sf├ór┼čitul perioadei [├«ng─âduit─â pentru poc─âin┼ú─â], este vremea pentru ├«ndeplinirea judec─â┼úii lui Dumnezeu, vremea pentru m├ónia cea dreapt─â, vremea pentru luarea de la noi chiar a Sf├óntului Duh. Plecarea din mijlocul p─âcatului a adev─âra┼úilor fii ai Bisericii sluje┼čte drept semn al mor┼úii duhovnice┼čti a ierarhiei Bisericii Locale. ┼×i doar atunci c├ónd Domnul ├«i va chema la El pe to┼úi cei credincio┼či Lui ÔÇô adev─ârata Sa Biseric─â ÔÇô harul Sf├óntului S─âu Duh va p─âr─âsi cu des─âv├ór┼čire adunarea acelora care vor r─âm├óne ├«n urm─â.

Lot i-a avertizat pe ginerii lui asupra judec─â┼úii lui ce avea s─â vin─â ├«n cur├ónd, ├«ns─â ace┼čtia au r├ós de el. ┼×i ginerii s─âi au ars ├«mpreun─â cu sodomi┼úii.

Avem ┼či exemplul ninivitenilor. Ninivitenii s-au poc─âit ┼či judecata lui Dumnezeu nu s-a mai ar─âtat. Dar cel al Sodomei? Era Sodoma ├«n stare s─â se schimbe? Sodoma, ├«n care nu exista nici m─âcar con┼čtientizarea nevoii de ├«ndreptare?

Ecumenismul este erezie! Aceasta este limpede. Mai mult dec├ót at├ót, este erezia ereziilor. Dintre toate erorile a┼ča-numitului ÔÇ×ecumenismÔÇŁ, eroarea fundamental─â ┼či cea mai profund─â este cea referitoare la natura Bisericii ├«nse┼či. Aceasta este o erezie ecleziologic─â. Este contrar─â m─ârturisirii de credin┼ú─â niceo-constantinopolitane, c─âci sus┼úine c─â nu exist─â vreo ÔÇ×Una, Sf├ónt─â, Soborniceasc─â ┼či Apostoleasc─â Biseric─âÔÇŁ

A┼ča-numitul ÔÇ×Consiliu Mondial al BisericilorÔÇŁ chiar ├«n denumirea sa con┼úine o contradic┼úie a doctrinei cre┼čtin-ortodoxe referitoare la Biseric─â. ┼×i ├«n a sa ÔÇ×Teorie a RamurilorÔÇŁ respinge ├«ntr-un mod des─âv├ór┼čit aceast─â dogm─â. Iar ÔÇ×ConsiliulÔÇŁ se str─âduie┼čte s─â ├«mplineasc─â aceast─â respingere fundamental─â prin practica sa militant─â a ÔÇ×pluralismului religiosÔÇŁ.

Biserica Ortodox─â, particip├ónd la activit─â┼úile mai sus numitului ÔÇ×Consiliu Mondial al BisericilorÔÇŁ, ├«┼či declar─â consim┼ú─âm├óntul fa┼ú─â de toate ├«nv─â┼ú─âturile ┼či activit─â┼úile sale [ale CMB]. Chiar prin acest mijloc ea devine parte a minciunii ┼či a tuturor gre┼čelilor Consiliului. Ea devine eretic─â ├«n m─âsura ├«n care Consiliul ├«nsu┼či este eretic.

Aceast─â erezie p─âtrunde ┼či mai ad├ónc ├«n trupul Bisericii prin participarea ierarhiei ├«n diverse forme de ├«mpreun─â-celebr─âri liturgice oficiate de institu┼úiile Consiliului ├«n decursul activit─â┼úilor ei obi┼čnuite. Biserica Ortodox─â Georgian─â (BOG) a fost un membru activ al CMB un r─âstimp destul de ├«ndelungat (din 1962). Aceast─â participare intens─â, manifestat─â ├«n activit─â┼úile ierarhilor din treptele superioare, este calea de c─âdere ├«n erezie sau, mai degrab─â, este ├«n fond deja ├«n erezie. At├ót ├«n numeroasele apari┼úii publice, c├ót ┼či ex cathedra, ierarhii din treptele superioare ale BOG s-au ar─âtat a fi apologe┼úi ┼či propov─âduitori ai ereziei ecumenismului. La Sinodul Local din 1995 participarea ├«n aceast─â mi┼čcare a fost ├«nregistrat─â ├«n documentele oficiale ┼či confirmat─â de autoritatea ecleziastic─â. Prin acest mijloc, erezia a fost clar inserat─â ├«n trupul Bisericii Locale Georgiene

C├ónd Biserica ├«ncepe ├«n orice grad s─â accepte ├«nv─â┼ú─âturi eretice, atunci harul m├óntuitor sl─âbe┼čte ├«ntru ea. Odat─â ce Biserica, luat─â ├«n ├«ntregime, accept─â erezia, atunci harul m├óntuitor p─âr─âse┼čte comunitatea, deoarece m├óntuirea pentru membrii ei devine imposibil─â, chiar dac─â ei ┼či-ar da vie┼úile pentru convingerile lor.

Exist─â doar dou─â c─âi de sc─âpare din situa┼úia care a ap─ârut ├«n BOG: fie Biserica renun┼ú─â la gre┼čeala sa, fie cei care ├«┼či doresc m├óntuirea p─âr─âsesc adunarea celor necredincio┼či Respingerea de c─âtre Biseric─â a ereziei ecumenismului trebuie s─â fie exprimat─â prin plecare sa din CMB. Nu exist─â alt─â cale.

Aceasta poate fi f─âcut─â doar de c─âtre ierarhii din treptele superioare ale BOG ÔÇô acesta este prerogativa lor. ├Äns─â ierarhii refuz─â s─â fac─â astfel.

Unii dintre ierarhi consider─â c─â un asemenea pas ar fi discordant fa┼ú─â de progresele contemporane de integrare global─â. ├Än propriile lor concep┼úii subordon├ónd via┼úa Bisericii simplelor legi prin care func┼úioneaz─â societatea, ei ├«i amenin┼ú─â pe cre┼čtini cu dificult─â┼úi economice, politice, religioase, cu izolare cultural─â ┼či o multitudine asem─ân─âtoare de orori imaginare.

Un asemenea mod de g├óndire se bazeaz─â pe lipsa de credin┼ú─â ├«n purtarea de grij─â dumnezeiasc─â a Creatorului ┼či ├Äntemeietorului Bisericii pentru aceasta. Ceea ce este necredin┼ú─â, este veritabil ateism, ce captiveaz─â mintea ┼či con┼čtiin┼úa. Ei nu ├«┼či dau seama c─â Domnul nu ├«i p─âr─âse┼čte pe adev─âra┼úii S─âi slujitori. Ochiul S─âu nu doarme; ┼či puternic─â este m├óna Sa cea dreapt─â. Al┼úi ierarhi, neav├ónd o con┼čtiin┼ú─â cre┼čtin─â adev─ârat─â ┼či nedorind s─â ├«n┼úeleag─â ├«ns─â┼či esen┼úa dogmelor Bisericii lui Hristos, socotesc c─â a fi membru al CMB nu este un p─âcat at├ót de mare. Unii ca ace┼čtia caut─â prin diverse compromisuri s─â ├«n┼čele ┼či pe Dumnezeu, ┼či pe ei ├«n┼či┼či.

A┼ča c─â ce ├«i r─âm├óne de f─âcut unui cre┼čtin ortodox care ├«┼či caut─â m├óntuirea, care este sigur c─â aceast─â m├óntuire nu este posibil─â f─âr─â o adev─ârat─â credin┼ú─â, liber─â de monstruozitatea ereziei? ÔÇ×ÔÇŽiar ei au plecat din fa┼úa sinedriului, bucur├óndu-se c─â s-au ├«nvrednicit, pentru numele Lui, s─â sufere ocar─âÔÇŁ. ( Fapte 5, 41)

ÔÇ×ÔÇŽCei ce se despart pe sine┼či de ├«mp─ârt─â┼čirea cea c─âtre ├«nt├óiul ┼čez─âtor al lor pentru oarecare eres os├óndit de Sfintele Sinoade, sau de Sfin┼úii P─ârin┼úi, de acela adic─â care eresul ├«n public ├«l propov─âduia, ┼či cu capul descoperit ├«l ├«nv─â┼úa, unii ca ace┼čtia nu numai canonice┼čtii cert─âri nu sunt supu┼či, ├«ngr─âdindu-se pe sine┼či despre ├«mp─ârt─â┼čirea numitului episcop, mai ├«nainte de sinodiceasca cercetare, ci ┼či de cinstea cea cuvenit─â celor dreptsl─âvitori se vor ├«nvrednici. C─â nu au os├óndit episcopi, ci minciuno-episcopi ┼či minciuno-├«nv─â┼ú─âtori. ┼×i nu cu schism─â au rupt unirea Bisericii, ci s-au silit a izb─âvi Biserica de schisme ┼či de ├«mp─âr┼úiri.ÔÇŁ (Canonul al XV-lea al Primul/al Doilea Sinod local de la Constantinopol)

├Än comentariul s─âu asupra Canonului al XIV-lea al Celui de-al Patrulea Sinod Ecumenic, Zonara scrie: ÔÇ×Sunt de asemenea eretici ┼či cei care chiar ┼či numai par┼úial sunt ├«n dezacord cu ├«nv─â┼ú─âtura Bisericii sau care doar o distorsioneaz─â u┼čorÔÇŁ.

M─ân─âstirea Dreptului nostru P─ârinte Shio din Mghvime (cel ce s-a nevoit ├«ntr-o pe┼čter─â) rupe comuniunea cu Preafericitul P─ârinte Patriarh Ilia al II-lea, Catholicos al ├Äntregii Georgii, din cauza ereziei ecumenismului.

14/27 aprilie 1997 Mănăstirea Betania rupe comuniunea cu Preafericitul Părinte Patriarh Ilia al II-lea Catholicos al Întregii Georgii din cauza ereziei ecumenismului.

18 aprilie / 1 mai 1997 Stare┼úul M─ân─âstirii Zarzma, Arhimandritul Gheorghe, rupe comuniunea cu Preafericitul P─ârinte Patriarh Ilia al II-lea, Catholicos al ├Äntregii Georgii ┼či cu Episcopul Serghie de Akhaltsikhe din cauza faptului c─â au c─âzut ├«n erezia ecumenismului

2/15 mai 1997

C─âtre Preafericitul P─ârinte Patriarh Ilia al II-lea, Catholicos al ├Äntregii Georgii, ┼či Sf├óntului Sinod al Episcopilor Bisericii Ortodoxe Georgiene

Preafericirea Voastră, Preasfinţiţi Episcopi,

Cu smerenie v─â aducem la cuno┼čtin┼ú─â c─â av├ónd binecuv├óntarea episcopului ├«n func┼úie al Eparhiei de Shemokmedi, Episcopul Iosif, o ├«ntrunire a clerului din Guria a fost ┼úinut─â pe data de 6/19 mai, anul curent. La aceast─â ├«ntrunire am discutat despre situa┼úia care a ap─ârut ├«n s├ónul Bisericii Mam─â, mai cu seam─â declara┼úiile ob┼čtilor M─ân─âstirilor Sf├óntul Shio din Mghvime, Betania, Sf├óntul David din Garedzhe. Cu smerenie v─â rug─âm s─â nu sf├ó┼čia┼úi c─âma┼ča Bisericii lui Hristos prin schism─â.

În numele dragostei, hotărâţi-vă să părăsiţi Consiliul Mondial al Bisericilor.

├Än caz contrar, vom subscrie deciziei ob┼čtilor mai sus men┼úionate ┼či vom rupe comuniunea cu Sfin┼úiile Voastre.

1 ) Stare┼úul M─ân─âstirii Sf├óntul Nicolae din Shemokmedi, Arhimandritul Nicolae 2) P─ârintele duhovnic al M─ân─âstirii Dzhikheti, Arhimandritul Andrei 3) Preotul paroh al Catedralei din Shemokmedi, Protopopul Vasile 4) Preotul paroh al Bisericii Sfin┼úii Iulita ┼či Chiric, Preotul Matei 5) Preotul paroh al Bisericii Sf├óntul Gheorghe din Dvabchu, Preotul Constantin 6) Diaconul Catedralei din Shemokmedi, Pr. Chiriac


Sursa: https://ortodoxiacatholica.com/blog/2013/09/18/documentul-datorita-caruia-a-iesit-biserica-georgiei-din-consiliul-mondial-al-bisericilor/

Tags:

­čôť Pr. Matei Vulc─ânescu: Documentul datorit─â c─âruia a ie╚Öit Biserica Georgiei din ÔÇťConsiliul Mondial al BisericilorÔÇŁ →

- Posted in Ortodoxia în Lume by - Permalink

Iubitorii de Hristos din Biserica Georgiei nu s-au mul┼úumit s─â se vaite c─â fac parte dintr-o Biseric─â aflat─â ├«n ghearele apostaziei, ci au luat atitudine. Datorit─â lor, Biserica Georgiei a rupt leg─âturile cu monstruosul trup al Consiliului Mondial al Bisericilor. E de dorit ca ┼či ├«n Rom├ónia s─â existe o lupt─â similar─â, ├«ntruc├ót adev─ârul este acela┼či ÔÇô ┼či ├«n Georgia, ┼či ├«n Rom├ónia, ba chiar ┼či la ConstantinopolÔÇŽ (Nota mea ÔÇô D.V.)

Ilia al Georgiei

Scrisoare deschis─â c─âtre Patriarhului Ilia al Georgiei

de la Ob┼čtea M─ân─âstirii Sf├óntul Shio din Mghvime

ÔÇ×Hristos Domnul a numit acea Biseric─â care p─âstreaz─â m─ârturisirea cea adev─ârata ┼či m├óntuitoare Biserica Soborniceasc─â. Pentru aceast─â m─ârturisire l-a numit pe Petru binecuv├óntat, c├ónd a declarat c─â ┬źpe aceast─â piatr─â [adic─â, a dreptei credin┼úe] voi zidi Biserica Mea ┼či por┼úile iadului nu o vor birui┬╗ (Mat. 16, 18)ÔÇŁ ÔÇô Sf├óntul Maxim M─ârturisitorul (Migne PG 90, 132A)

ÔÇ×Am ajuns orfani, f─âr─â de tat─âÔÇŁ ÔÇô Pl├óngerile lui Ieremia

ÔÇ×Cine cite┼čte s─â ├«n┼úeleag─âÔÇŁ ÔÇô Mat. 24,15

├Än vechea Sodom─â tr─âia dreptul Lot cu familia sa. Dumnezeul cel ├«ndelung-r─âbd─âtor, a┼čtept├ónd convertirea, schimbarea inimilor sodomi┼úilor, le-a d─âruit tot ceea ce aveau de trebuin┼ú─â: ap─â, aer, hran─âÔÇŽvia┼úa ├«ns─â┼či. Lot era pentru ei o pild─â de virtute, un model de ├«ndreptare. Dar ├«n zadar. M─âsura f─âr─âdelegii ┼či a p─âcatului era dincolo de orice limit─â; Domnul a scos afar─â familia lui Lot ┼či a distrus cetatea prin foc, lu├ónd acea via┼ú─â pe care le-o d─âruise. Ca ┼či Sodoma se preface acea Biseric─â ├«n care groz─âvia ├«nv─â┼ú─âturilor eretice ├«┼či afl─â un loc de cinste. ├Ändelung-r─âbd─âtor ┼či mult-milostiv este Domnul ┼či, precum distrugerea Sodomei a fost ├«nt├órziat─â de dragul dreptului Lot, la fel, de dragul drep┼úilor S─âi slujitori din vremea aceasta, El nu ├«┼či va ├«ndep─ârta harul Sf├óntului Duh de la Biserica aceea care a r─ât─âcit spre bezna ereziei, care ├Äi este at├ót de vr─âjma┼č─â. Dar pentru c├ót─â vreme? Unde este limita dincolo de care f─âr─âdelegea ├«ntrece ├«ndelung-r─âbdarea ┼či milostivirea Sa? Dac─â vremea pentru un exod precum cel al lui Lot a venit, atunci aceast─â vreme ├«nseamn─â sf├ór┼čitul perioadei [├«ng─âduit─â pentru poc─âin┼ú─â], este vremea pentru ├«ndeplinirea judec─â┼úii lui Dumnezeu, vremea pentru m├ónia cea dreapt─â, vremea pentru luarea de la noi chiar a Sf├óntului Duh. Plecarea din mijlocul p─âcatului a adev─âra┼úilor fii ai Bisericii sluje┼čte drept semn al mor┼úii duhovnice┼čti a ierarhiei Bisericii Locale. ┼×i doar atunci c├ónd Domnul ├«i va chema la El pe to┼úi cei credincio┼či Lui ÔÇô adev─ârata Sa Biseric─â ÔÇô harul Sf├óntului S─âu Duh va p─âr─âsi cu des─âv├ór┼čire adunarea acelora care vor r─âm├óne ├«n urm─â.

Lot i-a avertizat pe ginerii lui asupra judec─â┼úii lui ce avea s─â vin─â ├«n cur├ónd, ├«ns─â ace┼čtia au r├ós de el. ┼×i ginerii s─âi au ars ├«mpreun─â cu sodomi┼úii.

Avem ┼či exemplul ninivitenilor. Ninivitenii s-au poc─âit ┼či judecata lui Dumnezeu nu s-a mai ar─âtat. Dar cel al Sodomei? Era Sodoma ├«n stare s─â se schimbe? Sodoma, ├«n care nu exista nici m─âcar con┼čtientizarea nevoii de ├«ndreptare?

Ecumenismul este erezie! Aceasta este limpede. Mai mult dec├ót at├ót, este erezia ereziilor. Dintre toate erorile a┼ča-numitului ÔÇ×ecumenismÔÇŁ, eroarea fundamental─â ┼či cea mai profund─â este cea referitoare la natura Bisericii ├«nse┼či. Aceasta este o erezie ecleziologic─â. Este contrar─â m─ârturisirii de credin┼ú─â niceo-constantinopolitane, c─âci sus┼úine c─â nu exist─â vreo ÔÇ×Una, Sf├ónt─â, Soborniceasc─â ┼či Apostoleasc─â Biseric─âÔÇŁ

A┼ča-numitul ÔÇ×Consiliu Mondial al BisericilorÔÇŁ chiar ├«n denumirea sa con┼úine o contradic┼úie a doctrinei cre┼čtin-ortodoxe referitoare la Biseric─â. ┼×i ├«n a sa ÔÇ×Teorie a RamurilorÔÇŁ respinge ├«ntr-un mod des─âv├ór┼čit aceast─â dogm─â. Iar ÔÇ×ConsiliulÔÇŁ se str─âduie┼čte s─â ├«mplineasc─â aceast─â respingere fundamental─â prin practica sa militant─â a ÔÇ×pluralismului religiosÔÇŁ.

Biserica Ortodox─â, particip├ónd la activit─â┼úile mai sus numitului ÔÇ×Consiliu Mondial al BisericilorÔÇŁ, ├«┼či declar─â consim┼ú─âm├óntul fa┼ú─â de toate ├«nv─â┼ú─âturile ┼či activit─â┼úile sale [ale CMB]. Chiar prin acest mijloc ea devine parte a minciunii ┼či a tuturor gre┼čelilor Consiliului. Ea devine eretic─â ├«n m─âsura ├«n care Consiliul ├«nsu┼či este eretic.

Aceast─â erezie p─âtrunde ┼či mai ad├ónc ├«n trupul Bisericii prin participarea ierarhiei ├«n diverse forme de ├«mpreun─â-celebr─âri liturgice oficiate de institu┼úiile Consiliului ├«n decursul activit─â┼úilor ei obi┼čnuite. Biserica Ortodox─â Georgian─â (BOG) a fost un membru activ al CMB un r─âstimp destul de ├«ndelungat (din 1962). Aceast─â participare intens─â, manifestat─â ├«n activit─â┼úile ierarhilor din treptele superioare, este calea de c─âdere ├«n erezie sau, mai degrab─â, este ├«n fond deja ├«n erezie. At├ót ├«n numeroasele apari┼úii publice, c├ót ┼či ex cathedra, ierarhii din treptele superioare ale BOG s-au ar─âtat a fi apologe┼úi ┼či propov─âduitori ai ereziei ecumenismului. La Sinodul Local din 1995 participarea ├«n aceast─â mi┼čcare a fost ├«nregistrat─â ├«n documentele oficiale ┼či confirmat─â de autoritatea ecleziastic─â. Prin acest mijloc, erezia a fost clar inserat─â ├«n trupul Bisericii Locale Georgiene

C├ónd Biserica ├«ncepe ├«n orice grad s─â accepte ├«nv─â┼ú─âturi eretice, atunci harul m├óntuitor sl─âbe┼čte ├«ntru ea. Odat─â ce Biserica, luat─â ├«n ├«ntregime, accept─â erezia, atunci harul m├óntuitor p─âr─âse┼čte comunitatea, deoarece m├óntuirea pentru membrii ei devine imposibil─â, chiar dac─â ei ┼či-ar da vie┼úile pentru convingerile lor.

Exist─â doar dou─â c─âi de sc─âpare din situa┼úia care a ap─ârut ├«n BOG: fie Biserica renun┼ú─â la gre┼čeala sa, fie cei care ├«┼či doresc m├óntuirea p─âr─âsesc adunarea celor necredincio┼či Respingerea de c─âtre Biseric─â a ereziei ecumenismului trebuie s─â fie exprimat─â prin plecare sa din CMB. Nu exist─â alt─â cale.

Aceasta poate fi f─âcut─â doar de c─âtre ierarhii din treptele superioare ale BOG ÔÇô acesta este prerogativa lor. ├Äns─â ierarhii refuz─â s─â fac─â astfel.

Unii dintre ierarhi consider─â c─â un asemenea pas ar fi discordant fa┼ú─â de progresele contemporane de integrare global─â. ├Än propriile lor concep┼úii subordon├ónd via┼úa Bisericii simplelor legi prin care func┼úioneaz─â societatea, ei ├«i amenin┼ú─â pe cre┼čtini cu dificult─â┼úi economice, politice, religioase, cu izolare cultural─â ┼či o multitudine asem─ân─âtoare de orori imaginare.

Un asemenea mod de g├óndire se bazeaz─â pe lipsa de credin┼ú─â ├«n purtarea de grij─â dumnezeiasc─â a Creatorului ┼či ├Äntemeietorului Bisericii pentru aceasta. Ceea ce este necredin┼ú─â, este veritabil ateism, ce captiveaz─â mintea ┼či con┼čtiin┼úa. Ei nu ├«┼či dau seama c─â Domnul nu ├«i p─âr─âse┼čte pe adev─âra┼úii S─âi slujitori. Ochiul S─âu nu doarme; ┼či puternic─â este m├óna Sa cea dreapt─â. Al┼úi ierarhi, neav├ónd o con┼čtiin┼ú─â cre┼čtin─â adev─ârat─â ┼či nedorind s─â ├«n┼úeleag─â ├«ns─â┼či esen┼úa dogmelor Bisericii lui Hristos, socotesc c─â a fi membru al CMB nu este un p─âcat at├ót de mare. Unii ca ace┼čtia caut─â prin diverse compromisuri s─â ├«n┼čele ┼či pe Dumnezeu, ┼či pe ei ├«n┼či┼či.

A┼ča c─â ce ├«i r─âm├óne de f─âcut unui cre┼čtin ortodox care ├«┼či caut─â m├óntuirea, care este sigur c─â aceast─â m├óntuire nu este posibil─â f─âr─â o adev─ârat─â credin┼ú─â, liber─â de monstruozitatea ereziei? ÔÇ×ÔÇŽiar ei au plecat din fa┼úa sinedriului, bucur├óndu-se c─â s-au ├«nvrednicit, pentru numele Lui, s─â sufere ocar─âÔÇŁ. ( Fapte 5, 41)

ÔÇ×ÔÇŽCei ce se despart pe sine┼či de ├«mp─ârt─â┼čirea cea c─âtre ├«nt├óiul ┼čez─âtor al lor pentru oarecare eres os├óndit de Sfintele Sinoade, sau de Sfin┼úii P─ârin┼úi, de acela adic─â care eresul ├«n public ├«l propov─âduia, ┼či cu capul descoperit ├«l ├«nv─â┼úa, unii ca ace┼čtia nu numai canonice┼čtii cert─âri nu sunt supu┼či, ├«ngr─âdindu-se pe sine┼či despre ├«mp─ârt─â┼čirea numitului episcop, mai ├«nainte de sinodiceasca cercetare, ci ┼či de cinstea cea cuvenit─â celor dreptsl─âvitori se vor ├«nvrednici. C─â nu au os├óndit episcopi, ci minciuno-episcopi ┼či minciuno-├«nv─â┼ú─âtori. ┼×i nu cu schism─â au rupt unirea Bisericii, ci s-au silit a izb─âvi Biserica de schisme ┼či de ├«mp─âr┼úiri.ÔÇŁ (Canonul al XV-lea al Primul/al Doilea Sinod local de la Constantinopol)

├Än comentariul s─âu asupra Canonului al XIV-lea al Celui de-al Patrulea Sinod Ecumenic, Zonara scrie: ÔÇ×Sunt de asemenea eretici ┼či cei care chiar ┼či numai par┼úial sunt ├«n dezacord cu ├«nv─â┼ú─âtura Bisericii sau care doar o distorsioneaz─â u┼čorÔÇŁ.

M─ân─âstirea Dreptului nostru P─ârinte Shio din Mghvime (cel ce s-a nevoit ├«ntr-o pe┼čter─â) rupe comuniunea cu Preafericitul P─ârinte Patriarh Ilia al II-lea, Catholicos al ├Äntregii Georgii, din cauza ereziei ecumenismului.

  • Arhimandritul Gheorghe, Stare┼úul M─ân─âstirii
  • Arhimandritul Ioan
  • Ieromonahul Nicolae
  • Monahul Chiril
  • Fratele Visarion
  • Fratele Guram

14/27 aprilie 1997 Mănăstirea Betania rupe comuniunea cu Preafericitul Părinte Patriarh Ilia al II-lea Catholicos al Întregii Georgii din cauza ereziei ecumenismului.

  • Stare┼úul M─ân─âstirii, Ieromonahul Agheu
  • Monahul Eutihie
  • Monahul Gavriil

18 aprilie / 1 mai 1997 Stare┼úul M─ân─âstirii Zarzma, Arhimandritul Gheorghe, rupe comuniunea cu Preafericitul P─ârinte Patriarh Ilia al II-lea, Catholicos al ├Äntregii Georgii ┼či cu Episcopul Serghie de Akhaltsikhe din cauza faptului c─â au c─âzut ├«n erezia ecumenismului

  • Arhimandritul Gheorghe

2/15 mai 1997

C─âtre Preafericitul P─ârinte Patriarh Ilia al II-lea, Catholicos al ├Äntregii Georgii, ┼či Sf├óntului Sinod al Episcopilor Bisericii Ortodoxe Georgiene

Preafericirea Voastră, Preasfinţiţi Episcopi,

Cu smerenie v─â aducem la cuno┼čtin┼ú─â c─â av├ónd binecuv├óntarea episcopului ├«n func┼úie al Eparhiei de Shemokmedi, Episcopul Iosif, o ├«ntrunire a clerului din Guria a fost ┼úinut─â pe data de 6/19 mai, anul curent. La aceast─â ├«ntrunire am discutat despre situa┼úia care a ap─ârut ├«n s├ónul Bisericii Mam─â, mai cu seam─â declara┼úiile ob┼čtilor M─ân─âstirilor Sf├óntul Shio din Mghvime, Betania, Sf├óntul David din Garedzhe. Cu smerenie v─â rug─âm s─â nu sf├ó┼čia┼úi c─âma┼ča Bisericii lui Hristos prin schism─â.

În numele dragostei, hotărâţi-vă să părăsiţi Consiliul Mondial al Bisericilor.

├Än caz contrar, vom subscrie deciziei ob┼čtilor mai sus men┼úionate ┼či vom rupe comuniunea cu Sfin┼úiile Voastre.

1 ) Stare┼úul M─ân─âstirii Sf├óntul Nicolae din Shemokmedi, Arhimandritul Nicolae 2) P─ârintele duhovnic al M─ân─âstirii Dzhikheti, Arhimandritul Andrei 3) Preotul paroh al Catedralei din Shemokmedi, Protopopul Vasile 4) Preotul paroh al Bisericii Sfin┼úii Iulita ┼či Chiric, Preotul Matei 5) Preotul paroh al Bisericii Sf├óntul Gheorghe din Dvabchu, Preotul Constantin 6) Diaconul Catedralei din Shemokmedi, Pr. Chiriac


Sursa: https://ortodoxiacatholica.com/blog/2013/09/18/documentul-datorita-caruia-a-iesit-biserica-georgiei-din-consiliul-mondial-al-bisericilor/