✝️ Întrebare: ÎNGRĂDIREA DE EREZIE (NEPOMENIREA) ESTE DE LA DUHUL SFÂNT SAU ESTE DE LA OAMENI?

- Posted in Mărturisirea Ortodoxă by - Permalink

Monahul Gavriil de la Cutlumus, ucenicul Sf. Cuv. Paisie Aghioritul Monahul Gavriil de la Cutlumus, ucenicul Sf. Cuv. Paisie Aghioritul

Întrebare: Nepomenirea, în caz de erezie, este de la Duhul Sfânt sau de la oameni?

Răspuns: Atunci când în Biserică se propovăduiește erezia cu "capul descoperit", adică public, este nevoie de reacție mărturisitoare din partea pliromei, de "protest lecuitor", pentru a apăra Biserica de schismă, așa cum ne arată Canonul 15 al Sinodului I-II Constantinopol. A spune că cei care întrerup pomenirea pseudoepiscopilor sunt schismatici este - o spunem fără să greșim - păcat împotriva Duhului Sfânt prin care s-a statornicit, în Sfintele Canoane, modul în care trebuie dusă lupta împotriva ereziei. Avem exemplul Sfinților!

Este ca și cum cineva s-ar împotrivi pentru vindecarea unui bolnav, deși există remediul potrivit, sau este ceva similar cu ascunderea tratamentului și oprirea medicamentelor care aduc vindecarea celor bolnavi sau, după caz, în profilaxie.

Boala ereziei este cu mult mai cumplită decât bolile trupului, pentru că îmbolnăvește sufletul și îl duce în adâncul iadului. Erezia este virusul demonilor care îmbolnăvește chiar și mădularele sănătoase din Biserică, atunci când nu există împotrivire și reacție de curățire prin "sistemul imunitar" al preoților, monahilor și mirenilor.

Bineînțeles, poate exista și o reacție greșită a unor nepomenitori, un "malpraxis" duhovnicesc, atunci când nu se respectă și nu se urmează corect învățăturile Sfinților Părinți și se iau decizii greșite, fie pentru crearea unei structuri paralele în Biserică, fie prin schimbarea calendarului și/sau negarea Harului la cei neîngrădiți de erezie și numirea lor ca eretici pentru că nu s-au îngrădit de erezie. Aceasta este o cale greșită, nicidecum nu este de la Duhul Sfânt!


Întrebare: Gheronda, cum vedeți viitorul Ortodoxiei, ținând cont de cele ce se întâmplă?

Răspuns: Dacă vrem să ne mântuim, atunci să condamnăm cu tărie Sinodul din Creta, care a fost eretic și tâlhăresc!

Tot părintele Gavriil a mai spus: Canoanele Bisericii au caracter soteriologic, adică mântuitor. Cei adunați în Creta au călcat în picioare aceste canoane, deci hotărârile acestui sinod nu trebuie acceptate. A adus ca argument și un citat din opera Sf. Gherman al Constantinopolului: ”cei care sunt de același gând cu ereticii vor avea parte de același iad ca aceștia, pentru că Îl hulesc împreună cu ei pe Hristos.”

Tags:

✝️ Întrebare: ÎNGRĂDIREA DE EREZIE (NEPOMENIREA) ESTE DE LA DUHUL SFÂNT SAU ESTE DE LA OAMENI?

- Posted in Mărturisirea Ortodoxă by - Permalink

Monahul Gavriil de la Cutlumus, ucenicul Sf. Cuv. Paisie Aghioritul Monahul Gavriil de la Cutlumus, ucenicul Sf. Cuv. Paisie Aghioritul

Întrebare: Nepomenirea, în caz de erezie, este de la Duhul Sfânt sau de la oameni?

Răspuns: Atunci când în Biserică se propovăduiește erezia cu "capul descoperit", adică public, este nevoie de reacție mărturisitoare din partea pliromei, de "protest lecuitor", pentru a apăra Biserica de schismă, așa cum ne arată Canonul 15 al Sinodului I-II Constantinopol. A spune că cei care întrerup pomenirea pseudoepiscopilor sunt schismatici este - o spunem fără să greșim - păcat împotriva Duhului Sfânt prin care s-a statornicit, în Sfintele Canoane, modul în care trebuie dusă lupta împotriva ereziei. Avem exemplul Sfinților!

Este ca și cum cineva s-ar împotrivi pentru vindecarea unui bolnav, deși există remediul potrivit, sau este ceva similar cu ascunderea tratamentului și oprirea medicamentelor care aduc vindecarea celor bolnavi sau, după caz, în profilaxie.

Boala ereziei este cu mult mai cumplită decât bolile trupului, pentru că îmbolnăvește sufletul și îl duce în adâncul iadului. Erezia este virusul demonilor care îmbolnăvește chiar și mădularele sănătoase din Biserică, atunci când nu există împotrivire și reacție de curățire prin "sistemul imunitar" al preoților, monahilor și mirenilor.

Bineînțeles, poate exista și o reacție greșită a unor nepomenitori, un "malpraxis" duhovnicesc, atunci când nu se respectă și nu se urmează corect învățăturile Sfinților Părinți și se iau decizii greșite, fie pentru crearea unei structuri paralele în Biserică, fie prin schimbarea calendarului și/sau negarea Harului la cei neîngrădiți de erezie și numirea lor ca eretici pentru că nu s-au îngrădit de erezie. Aceasta este o cale greșită, nicidecum nu este de la Duhul Sfânt!


Întrebare: Gheronda, cum vedeți viitorul Ortodoxiei, ținând cont de cele ce se întâmplă?

Răspuns: Dacă vrem să ne mântuim, atunci să condamnăm cu tărie Sinodul din Creta, care a fost eretic și tâlhăresc!

Tot părintele Gavriil a mai spus: Canoanele Bisericii au caracter soteriologic, adică mântuitor. Cei adunați în Creta au călcat în picioare aceste canoane, deci hotărârile acestui sinod nu trebuie acceptate. A adus ca argument și un citat din opera Sf. Gherman al Constantinopolului: ”cei care sunt de același gând cu ereticii vor avea parte de același iad ca aceștia, pentru că Îl hulesc împreună cu ei pe Hristos.”